Afhankelijk van de functie waarvoor je solliciteert en de aanwervingsperiode waarbinnen we een nieuwe collega zoeken, verloopt de sollicitatieprocedure net iets anders. Ook ten opzichte van de privésector zijn er een aantal verschillen die we voor jou verduidelijken.
1. In gesprek met een medewerker
In de vacaturetekst vind je al heel wat informatie. Twijfel je of de job écht iets voor jou is? Wil je meer weten over de jobinhoud? Neem contact op met de medewerker(s) die vermeld staan in de vacature. Zij gaan je met plezier te woord staan!
2. Screening documenten
Wanneer je je kandidaat stelt vragen we om enkele documenten te uploaden zoals een kopie van je diploma, cv en motivatiebrief. In een eerste fase screenen we de documenten op volledigheid én relevantie voor de functie.
3. Praktisch en/of schriftelijk examen
Alles afgevinkt? Dan ga je door naar de volgende ronde! Het praktisch of schriftelijk examen kan op locatie doorgaan of in de vorm van een thuisopdracht. De details hierover ontvang je per mail via de personeelsdienst.
4. Mondeling examen
Nadat je je examen hebt ingediend en je ook hierop slaagt, ontvang je een uitnodiging voor een mondelinge toelichting. Dit is het moment waarop wij dieper ingaan op je motivatie en de match tussen jouw profiel en dit van de functie. Maar ook jij krijgt de kans om vragen te stellen aan ons.
5. Aanstelling
Wanneer je geslaagd bent komt jouw aanstelling formeel op het college van burgemeester en schepenen of het vast bureau. Na hun goedkeuring kan je op beide oren slapen dat je mag starten. Proficiat en van harte welkom in Beringen!