Rebranding jeugd

Stad Beringen lanceert de nieuwe branding van Jeugd Beringen met een kick-off in de Beringse middelbare scholen. Met een nieuwe frisse look en een sterke link met de leefwereld van jongeren, wil de stad de communicatie met de jongeren naar een hoger niveau tillen. Er is bewust gekozen voor een fysieke lancering, zodat de jongeren ook kennis kunnen maken met de gezichten achter Jeugd Beringen. Maar vooral online zal de nieuwe branding op volle toeren draaien.  

Jong talent uit eigen stad aan het roer  

De nieuwe branding is ontworpen door de 19-jarige Beringenaar Liam Russo, een jonge grafisch vormgever met een eigen creatieve studio, Studio Russo. Als student en ondernemer staat hij dicht bij de leefwereld van jongeren. Eerder organiseerde hij via de jongerenprojecten de creatieve driedaagse Mijnwerk op de Lutgartsite. Deze ervaring nam hij mee bij de uitwerking van de nieuwe huisstijl. Zo kwam hij tot een jonge, frisse en herkenbare branding die helemaal Beringen is, helemaal in stijl van de jongeren.  

Lanceringsweek  

Om de lancering niet onopgemerkt voorbij te laten gaan, zal de jeugddienst langst alle middelbare scholen trekken. Zo kunnen de jongeren kennis maken met de nieuwe look and feel. Bovendien kunnen ze ook leuke Jeugd Beringen gadgets scoren.  Als moment suprême zal de kick-off afgesloten worden op de Dag van de Jeugdbeweging op vrijdag 17 oktober bij de lokalen van Scouts Beringen-centrum. Jaarlijks krijgen leden van de jeugdbeweging hier een leuke herinneringsbadge, dit jaar zal dat er dus ééntje zijn in de nieuwe branding van Jeugd Beringen.   
  

Sociale Media  

Met deze rebranding zet Beringen een nieuw hoofdstuk in de jeugdcommunicatie in. Via TikTok en Instagram worden jongeren voortaan actief op de hoogte gehouden van activiteiten, kansen en verhalen uit hun eigen stad. De komende maanden wordt dit platform verder uitgebouwd in samenwerking met jongeren zelf, zodat Jeugd Beringen een plek blijft waar hun stem écht telt. Zo zal er samengewerkt worden met jongeren content creators die de straat op gaan om in interactie te gaan met jongeren. Op die manier wordt het écht een platform, voor en door jongeren.