Uitbreiding bereikbaarheid stedelijk administratief centrum vanaf maandag 11 mei

Uitbreiding bereikbaarheid stedelijk administratief centrum vanaf maandag 11 mei

Vanaf maandag 11 mei zal de bereikbaarheid van het stedelijk administratief centrum uitgebreid worden. Om de veiligheid van de Beringenaren en onze personeelsleden te bewaren zijn we enkel toegankelijk op afspraak, nu ook voor niet-dringende zaken.

 

“De keuze om geheel op afspraak te werken is in het belang van de burger”, legt burgemeester Thomas Vints uit. “Zo stellen we de veiligheid en gezondheid van de Beringenaar voorop en vermijden we lange wachttijden. Daarnaast kunnen we de dossiers beter voorbereiden en zo de burger gericht en efficiënt verder helpen. Ook blijven we steeds telefonisch bereikbaar voor het beantwoorden van alle vragen.”

 

Alle inwoners met een afspraak kunnen met een gerust hart naar het stedelijk administratief centrum komen. Er zijn  voldoende veiligheidsmaatregelen genomen. Zo zijn de loketten voorzien van veiligheidsglas, is er ontsmettingsgel beschikbaar en kan er contactloos elektronisch betaald worden tot een bedrag van 50 euro. Daarnaast zullen slechts een beperkt aantal loketten geopend zijn om minstens 1,5 meter afstand te garanderen tussen de bezoekers.

 

“Om dit alles in goede banen te leiden en nog meer bereikbaar te zijn voor onze inwoners, breiden we onze openingsuren uit”, vertelt schepen van burgerzaken Hilal Yalçin. “Zo kunnen we de bezoekersstroom opvangen en zorgen we tegelijkertijd voor voldoende spreiding. We willen burgers zoveel mogelijk telefonisch verder helpen om onnodige verplaatsingen naar het administratief centrum te vermijden. Vanaf 11 mei zijn we ’s middags enkel gesloten van 12.30 tot 13.30 uur en zijn we bijkomend op donderdagnamiddag geopend van 13.30 tot 17.00 uur.”

De aangepaste openingsuren* vind je onderaan terug.

 

Een afspraak maken kan door te bellen naar T 011 43 02 11. Voor de dienst burgerzaken (bevolking, niet-Belgen, burgerlijke stand en rijbewijzen) kan men ook online een afspraak inboeken via onze website www.beringen.be. Je kan je vraag ook per e-mail overmaken aan info@beringen.be.

 

“Dit is het ideale moment om het digitale pad verder te bewandelen”, zegt schepen Hilal Yalçin. “We willen de Beringenaren maximaal laten kennismaken met onze digitale dienstverlening. Alle akten en attesten zijn beschikbaar via ons thuisloket. Ondervind je moeilijkheden met de digitale weg, neem dan telefonisch contact op en we helpen je graag verder.”

 

*Openingsuren SAC vanaf maandag 11 mei:

maandag:        9.00 – 12.30 uur en 13.30 – 19.00 uur

dinsdag:          9.00 – 12.30 uur

woensdag:      9.00 – 12.30 uur en 13.30 – 17.00 uur

donderdag:     9.00 – 12.30 uur en 13.30 – 17.00 uur

vrijdag:           9.00 – 12.30 uur


Meer nieuws

Uitgelicht